Nu vill jag säga det kan också vara en inställnings sak.Kör du med för för låg kurva? Räkna då med att el patron måste värme huset till viss del då det är minus grader ute. Under minus 5 måste el till en del speciellt vid mycke användande av VV som man har då man har små barn.
Jag försvarar här installlatören men han bör komma med åtgärder för att ställa in den så det optimalt fungerar. ¨Har han gjort efter alla konstens regler kan du gå vidare annars faller det om du driver det till sin punkt

Mitt första råd gör en brantare kurva upp till -2 sen kan den flacka ut lite upp mot sin högsta framlednings temp vid minus 20.
VV drift kan man låta el gå in tidigare så tar det ej så mycke kraft från VP som kanske behövs bättre till värme i huset.
Detta är lite av mina råd... --/
OPTOMERA logga Testa dig fram till den bästa drift...MVH
JANNE
Kör elpatron test och se vad ditt värme behov är.. Öppna alla rad ventiller fullt och stryp in dem sakta i små steg tills du får jämn värme i alla rum. kanske du har "kortslutning" i någon radiator så att de andra rad. ej får värme nog. Det är trickigt att justera in rad system efter det man monterat in VP.
Speciellt med L/V VP som ej normalt kan klara av att ge hela värme behovet utan elpatron måste stötta då det blir kallare.
Änn en gång testa, justera testa, logga kontrollera dina flöde etc så skall du få se det blir bra med vad du har.
Jag såg att innan skrev du att källaren var för kall, så montera in en fläktkonvektor för ca 5000:- så blir tror jag du får varmt nog. Det gör bra COP vid låg temp av framledning.