0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Alla!Precis haft min installatör här för funktionskontroll av anläggningen nibe 1215-7. Han såg direkt att KB in -1 och KB ut -2 grader verkade klart felaktig. Gradminuterna vart på -635 och elen gått orimligt mycket.Åtgärd, han sänkte KP pump till ett och även cirkulationspump till 1, kontrollerade ngt motorskydd som inte hade löst.Nu är diff KB in -1 och Kb ut -3 (hanville hällst ha tre graders diff, vilken han sa kunde hända)Gradminutrarna ligger nu efter 5 timmar på -100 och räknar snabbt uppåt. Leverantören sa till mig att hålla koll på dessa ( -635 vart HELT orimligt) och gjorde att man riskerade att hålet bottenfrös....Vad har jag nu att förvänta mig??? Stora svängningar mindre TS eller vad , någon som kan lära mig o förvarna mig lite? Vad kommer gradminuterna hamna på om det är OK.. Läser har på forumet men undrar om någon redan vet vad som kommer att hända...PS! Förut observerade jag att VB-fram nästan alltid vart lägre än börvärdet, men är nu 4 grader högre än börvärdet. Är det detta som påverkar gradminuterna ??
Precis haft min installatör här för funktionskontroll av anläggningen nibe 1215-7. Han såg direkt att KB in -1 och KB ut -2 grader verkade klart felaktig. Gradminuterna vart på -635 och elen gått orimligt mycket.Åtgärd, han sänkte KP pump till ett och även cirkulationspump till 1, kontrollerade ngt motorskydd som inte hade löst.Nu är diff KB in -1 och Kb ut -3 (hanville hällst ha tre graders diff, vilken han sa kunde hända)