Jag har fått indikationer från CTC att jag skulle kunna mata min EcoHeat 308 med rumstemperatur genom att emulera en trådlös rumsgivare. Displayen är en modbus master som tydligen initierar kommunikation till givare och frågar efter temperatur. Skulle gärna vilja labba lite med det här men har ett par frågor först. Vanlig rumsgivare kopplas in på tre plintar markerade RG-1, RG-2, RG-4. Är detta samma ställe man ansluter en trådlös rumsgivare? Isåfall, någon som vet vad RG-1, osv betyder? Är detta för modbus-kommunikation måntro eller hur fungerar kommunikationen med rumsgivarna?
Så här skrev de i mail till mig när jag var i kontakt med de för några år sedan.
Gäller det huvudbussen så finns det en möjlighet:
Display är master så det är display som initierar kommunikationen.
Genom att emulera trådlös rumsgivare så kan man mata display med rumstemp, man måste då emulera samtliga register som krävs:
· Rumstemp
· Batteriindikator
· Larm
Osv.. – vet man bara vilka register det rör sig om så är detta inga problem (om man vet vad man gör).
Jag försökte få ut lite tydligare information men fick tyvärr bara en otrevlig ton tillbaka och därefter inga fler mail så detta är allt jag har att gå på.