Hej,
Jag har nyligen installerat en Thermia Diplomat Optimum med Thermia Online, därmed har jag också DCM03 modulen som verkar brygga RS485 till att ansluta till Thermias (eller Danfoss) server via Ethernet och Internet.
För att kunna logga och se alla värden i Home Assistant skulle jag gärna vilja läsa ut värdena från pumpen och om det är möjligt, kunna sätta ett par parametrar. Jag har försökt ansluta till DCM03 med Modbus över TCP/IP men utan framgång på port 502. Jag har inte heller hittat någon beskrivning av eventuella modbus register som skulle kunna gå att använda för detta syfte. När man kör NMAP mot DCM03 syns inga portar öppna och telnet mot port 502 ger connection refused.
Det enda jag kunnat göra som inte finns beskrivet någonstanns är att ansluta DCM03 med Z-wave till min AEOTEC Z-Wave stick, dock ger inte detta så mycket då DCM03 också verkar vara en controller och inte har några intressanta värden "synliga". För att få DCM03 att para med min Z-wave sticka, tryckte jag på "DCM03-knappen" 3-gånger.
Jag har också försökt maila Thermia och fråga om API till deras Thermia Online, dock inga svar därifrån ännu...
Är det någon annan som har kommit längre och kan tänka sig att dela med sig av någon intressant info vore det toppen?