Manualen gav mig ett hum, men känner inte att jag förstår vad som står tillräckligt för att våga mig på det. Och skulle jag verkligen behöva göra alla stegen? Jag vill bara fylla på, inte spola igenom och tömma ur något.
Lite mer konkreta frågor så blir det kanske lättare att hjälpa mig:
- Ska elvärmepannan vara avstängd när jag fyller upp eller kan den vara på?
- Röret från elvärmepannan avgrenar sig till en ventil med ratt, ska jag låta den vara stängd (vilket jag antar att den är nu)?
- Ska expansionskärlets säkerhetsventil vara avstängd under uppfyllnad (antar det då det annars töms där)?
- Om jag stänger alla ventiler, hur ska vattnet ta sig till expansionskärlet så att jag ser att jag fyller upp det tillräckligt mycket?
Här är en numrerad bild på installationen:

Om jag skulle gissa efter att ha läst i manualen så skulle jag ska göra följande:
1) Stänga vreden på 1 och 8, sedan stänga 2,3,4 och 9,10,11.
2) Öppna och ansluta slang till 12.
3) Öppna upp 13.
4) Öppna tillopps- och returventilerna en och en för varje slinga och fyll upp. Det vill säga:
4a) Öppna 2 och 9, fyll upp. Stäng ventiler.
4b) Öppna 3 och 10, fyll upp. Stäng ventiler
4c) Öppna 4 och 11, fyll upp. Stäng ventiler.
5) Öppna 1 och 8 och fyll upp.
6) Stäng 13.
7) Koppla ifrån slag och stäng 12.
8) Klar.
Tolkar jag stegen i manualen rätt?
Då systemet redan är fyllt, och jag bara ska fylla upp lite till. Räcker det att jag stänger samtliga ventiler (de som är numrerade och med på bilden), ansluter slang till 12 och sen öppnar 13, sedan fyller upp tills expansionskärlets tryckmätare visar rätt tryck och då kopplar ifrån allt i omvänd ordning. Eller blir det helt fel?