Jag kör VV-start vid 45° C och stopp vid 53°C.
Har två dyktermometrar i tanken. Efter en stund efter stoppet ,visar den övre termometern ca 59°C och den nedre termometern ca 52°C, efter några timmar kan jag ha ca 55°C vid den övre och ca 40°C på den lägre.
Jag kör extra höjning till 55°C var 21 dygn. (liten & obefintlig risk för legionella i slingberedare)
Kompressorn ska ju klara att köra upp VV till 60°C, om det skulle behövas men jag tycker att det räcker med den tempinställning jag har nu.
Tänker att jag sparar lite slitage på kompressorn...
Kan väl tillägga att från början hadde jag tanken oisolerad och det funkade det med. Nu är den isolerad och den behöver inte lika lång tid per dygn för VV-körning.
Hitills så tror jag att jag har ca 1,5-2st VV-körningar per dygn i snitt, den går ca 1 timma & 10 min per dygn för VV.
Vi är jag & frun med två grabbar på 18, 19 år i familjen och grabbarna duchar en hel del & alltför länge.
PS. VV-tid har jag ställt på 45 min. en vv-laddning tar ca 35-40minuter med mina 320liter. Kan också avslöja att jag kör med två blandningsventiler en sitter uppe efter den övre 15meters VV-slingan, sen har jag en efter den undre 10meters förvärmningsslingan också. Lite överkurs säkert, funkar nog lika bra med med en. DS