Hej,
Jag har en Nibe F370. Finns det någon som kan rekommendera en bra servicefirma i Göteborgsområdet? Jag är otroligt trött på nuvarande firma, känns inte riktigt seriöst. Strax efter jag flyttat in i huset för ett år sedan var de hemma och gjorde service efter att pannan slagit av flera gånger med konstiga fel. De hittade inga fel och menade att sådant händer. Sedan gick säkringen i pannan, när jag ringde sa de att det var bara att slå igång säkringen igen, onödigt att åka ut. När vi åter kontaktade dem om att vi tyckte att det var hög elförbrukning så fick vi höra att det var normalt, trotts att det gått upp väldigt mycket (första året i huset, så svårt att säga emot när man inte har något att jämföra med). Nu när det blev varmt fick vi längre inget varmvatten, visade sig att kondensatorn och grundkortet hade bränt i höstas och att vi gått med eldrift hela vintern.
Nu när det är lagat har vi plötsligt fått fel med lågt tryck och pannan vill hela tiden gå över till nöddrift. Detta enbart en vecka efter service. Jag kan inte bedöma om alla händelser är helt oberoende, men till mig signalerar det inkompetens att de inte lyckas genomföra en service av pannan rätt, eller är det bara jag som har otur?
Tips på seriösa företag tas gärna emot.