0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har förstått det som att Atria har köldmedium mellan inne och ute då kompressorn sitter på insidan.[/Citat från: Voune skrivet 31 maj 2017, 10:25:59Jag har förstått det som att Atria har köldmedium mellan inne och ute då kompressorn sitter på insidan.Ja just ja, ibland är det bra att tänka till innan man säger något 😄Det måste ju va köldmedium då den kan användas som bergvärmepump👍🏻Det ska i princip vara samma pump som diplomat optimum som är en av Thermias bergvärmepumpar, jag är ganska grön på detta jag också men vad jag hört så ska det gå att borra och koppla på optimum innedel mot borrhålet och då har du bergvärme👍🏻😊
Jag har förstått det som att Atria har köldmedium mellan inne och ute då kompressorn sitter på insidan.
Den stora fördelen med Atrian är väl att du kan borra och jacka på Atrian på borrhålet om du inte vill köra mot utedelen vintertid.Kan man
Att koppla på en borra i serie med utedelen är det nog inte så många som gör, kan man borra så gör man väl det från början och skaffar riktig bergvärme?