Har delvis själv fått svar av IVT:s kundsupport, men svaren är långtifrån glasklara:
Fråga 1. Så här svarar IVT: "Detta är tyvärr så att man måste göra det varje dag. Normalt sett spara man inget att tala om med ex natt sänkningar då det krävs mer energi igen när man ska höja upp temperaturen".
Alltså: regelbunden, kontinuerlig, timerstyrning av Start/Stopp är alltså inte möjligt med IVT 12PR-N. Konstigt, ett kinesiskt armbandsur för 25 kr har fler möjligheter till tidsinställningar än IVT:s pump för tiotusentals kronor.........
Men IVT tillägger kryptiskt: "Kort sagt är det tyvärr inte en jätte smidigt förklaring och används i normala fall inte. Med gsm el wifi tillbehör kan man göra mera styrningar för resp".
Jag har då frågat om WiFi-modulen (WiHeat) ger exakt de tidsstyrningsfunktioner jag efterfrågar. Ännu ett kryptiskt svar från IVT: "Du kan du ställa in det var varje dag under ett schema".
Ska det vara så enormt svårt för en IVT:s kundsupport att ge ett tydligt och fullständigt svar på en ställd fråga?! Någon här i detta forum som vet?
Fråga 2: Så här svarar IVT: "Värmeläge: En timme efter att den tidsinställda
driften bekräftats= då du satt tiden , inte när den stannat. Bekräfta med set knappen när du ställt resp tid"
Tja, svaret måste väl klassas som kryptiskt och syftet med funktionen är för mig obegripligt. Någon annan än IVT som kan förklara?
Fråga 3: Så här svarar IVT: "Maskin avstängd så blir start 7,00 och stängs av 11 på kvällen."
Vad har IVT svarat på egentligen? Inte min fråga 3 i varje fall.