0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för svaren! Då har jag en filterball. Sitter strax innan returen går in i pumpen. När jag ska kolla det behöver jag bara stänga vredet som sitter monterad på filtret eller måste jag stänga av nån mer ledning för att undvika översvämning i källaren?Jag hittade tryckgivarna tror jag, ser likadana ut och sitter bredvid varandra. Svårt att veta vem som är vem, men jag får väl knacka lite överallt...
Knackade på givarna och det ser ut som att det hjälpte. HP-larmet har inte kommit tillbaka än på ca 10 timmar. Så nu till originalproblemet. Varför blir inte radiatorerna längst ut på slingorna varma? Jag har luftat systemet flera ggr utan att tycka att jag får ut nån luft alls. Det skulle kanske möjligen kunna vara filtret som är igensatt, CP börjar bli dålig, eller finns det några bättre idéer? Jag har inga verktyg för att få loss filtret idag. Ska försöka fixa dessa på måndag, men sen är det väl bara att vrida vredet på filtret 90 grader och sen kan man öppna utan att det börjar spruta vatten?
Hej!Tack för tipsen! HP-larmet försvann som sagt efter att jag knackat lite på givaren. När jag sedan skaffade fram tång och lyckades få ut filtret/silen i filterball'en så visade det sig att det var i stort sett helt stopp där. Förmodligen är det ju därför HP-larmet löst ut till att börja med. En svart, hård, centimetertjock kaka som jag fick knacka bort och sedan rengöra silen. Nu har jag kört igång igen och det går bra. I stort set alla radiatorer blir varma och dom som inte blir varma har förmodligen trasiga/igensatta ventiler bakom termostaterna, vilket jag misstänkt sedan tidigare. Jag ska hålla lite koll på filterball i framtiden nu när jag vet hur man gör och när det visade sig vara väldigt lätt...