Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Garanti  (läst 1912 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Skorsten

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
Garanti
« skrivet: 24 januari 2006, 13:17:28 »
Jag har en HE9a som har avfrostningsproblem (se övriga trådar) men ej fått det fixat en. Hur lång tid kan anses vara skäligt att vänta? Min pump är avslagen efter inrådan av försäljaren så den har stått still sen 2005-12-21

Utloggad Bosse-värmepumpsdo

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1378
  • Karma +12/-4
  • Jag älskar med värmepumpar!
SV: Garanti
« Svar #1 skrivet: 24 januari 2006, 13:39:17 »
Jag antar att pumpen är paralell importerad. Är det ett någerlunda seriöst företag så borde dom i alla fall hålla dig underättad eller kunna ge dig en datum som maskinen skall fixas på.
Problemet med HE9DKE är att dom smÃ¥pytsar ut dom i alldeles för smÃ¥ serier än sÃ¥ länge och därmed är det brist även pÃ¥ reservdelar och om dessa mÃ¥ste tas hem ända frÃ¥n Japan dÃ¥ fÃ¥r du vänta!   
Det är bara att åtgärda och återgå till budget!

Utloggad Skorsten

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
SV: Garanti
« Svar #2 skrivet: 24 januari 2006, 14:05:38 »
Jag tror nog att det är ett seriöst företag har även fått ett brev från dom.
Men jag undrar vad som kan anses vara skäligt i tid att vänta?

Utloggad Bosse-värmepumpsdo

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1378
  • Karma +12/-4
  • Jag älskar med värmepumpar!
SV: Garanti
« Svar #3 skrivet: 24 januari 2006, 14:29:31 »
Jag gissar att du kommer att vänta ända tills maskinen är fixad!
Alternativt ersättningsvara i form av E12DKE är nog vad dom erbjuder dig, självklart med viss återbetalning!
men som sagt du kommer att vänta den tid det tar skäligt eller ej!
Det är bara att åtgärda och återgå till budget!

Utloggad vpgr

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 1224
  • Karma +1/-3
  • Kön: Man
    • Värmepumpsgruppen
SV: Garanti
« Svar #4 skrivet: 24 januari 2006, 14:41:42 »
Det är som Bosse säger, problemet är kapaciteten hos Panasonic.

De gamla korten returneras till Panasonic, och nya kommer åter till oss.
Vi har fått våra första sändninger med kort och har bytt på ett antal maskiner.

Under nästa vecka får vi in kort till HE12, och sedan nya till HE9 igen.
Det är inte så kul att sitta i kläm mellan Panasonic och besvikna kunder.

Vi jobbar på så gott vi kan, och alla som har fått en maskin med funktionsstörning kommer att få det fixat.

Jag utgår ifrån att även din leverantör gör så gott han kan.

Mvh
Tomas
Värmepumpsgruppen specialister på värmepmpar med 3 butiker i Stockholm med utställning. 4:e öppnas inom kort i Järfälla.
Bergvärme -  Luft/vatten - Luftvärmepumpar.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!