Har ett nybyggt (sommaren 2016) uterum på 49m2. Gjutet betonggolv men ingjuten slang.
Vinterns projekt var att färdigställa invändigt så som att isolera taket och ordna med belysning.
Sitter nu och funderar på värmekälla till golvvärmen.
Har idag en "byggpanna" (vanlig elpatron med cirkulationspump) på 9 kWh.
Skulle vilja ha något mera energismart värmekälla som inte går loss på en förmögenhet i inköp och driftkostnad.
Har i resterande hus luftburen värme, så jag har ingen värmeslinga jag kan koppla upp uterummet emot.
En Luft/vattenpump är intressant, men känns som en dyr investering om den bara ska försörja uterummet.
Skulle ekonomin finnas så skulle en Luft/vatten installeras för att försörja golvvärmen i uterummet och även kopplas upp för att värma luften i ventilationen och varmvattenberedaren.
Men det ligger flera år bort. Tänkt tanken att bara ha en luft/luft stå och blåsa, men tror att golven ändå kommer kännas kalla. Även läst om dom som ger sig på att bygga om luft/luft till luft/vatten. En VVX gas/vätska som klarar trycket går att beställa på nätet, men blir det bra i långa loppet? Först och främst vill jag få igång golvvärmen så när det är 8 grader ute på midsommar så ska jag sitta i uterummet och ha de varmt om fötterna. Någon som har bra förslag på en bra lösning? Tack på förhand.