Vart "nere" vid pumpen nu o tittade. Antar att kompressorn sitter till vänster med skyddsplåt framför. Sedan hade jag en liten pump med ett mittennav som ser ut som en enorm mejelspår. Ca 4-5 sm tvärs över. Är det här man ändrar hastigheten och vilket håll i sådanna fall?
Nu har jag en tempdiff på 4 (varierar lite)
Hello, har själv gjort detta på min 1230-8, du bör ha samma. Notera att bilderna i manualen inte stämmer på detaljer. VB-pumpen sitter i mitten närmast dig. Relaget till vänster som en liten spak längs plasten. Med handen känner du strecken för 1, 2, 3 dvs I II III. Passa dig så du inte hamnar i ett mellanläge, då stannar pumpeleändet. KB-pumpen sitter lite längre från dig till höger. En ratt till höger som du med en tunn knapp kan vrida på. 3 lägen och du hamnar i läge 3 (snabbast) om du vrider den i botten medsols. Det är trångt för handen (om du inte vill montera av sidorna på VP). Det är svårt att höra pumpen när VP går, men om du fixar detta precis när kompressorn ska starta så har du 30 sek på dig för KB-pumpen smygstartar innan kompressorn dundrar igång. Kan dock vara svårt att tajma en kompressor-start

Gillar man sitta i pannrummet är det bara hålla koll på gradminutrarna.