0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejTack för svar! Jag kan ju inte så mycket om detta men jag tror att servicekillen som var här kollade själva golvvärmen och shuntarna och hittade inget fel.Kan värmekurvan behöva justeras efter 3 år? Vi har ju haft samma kurva varje vinter utan problem hittills tänker jag, varför räcker den inte till nu denna milda vinter?Carl N: ja det blir kallare i hela huset och värst längst bort från pumpen. Vi har termostater i varje rum som är inställda på 22 grader.Jag tänkte också att det kunde vara väderomslag men då vi först upptäckte det var en fredag för 1.5 vecka sedan då jag reagerade på att det var kallt i rummen. På lördagen ännu svalare och söndagen var det nere på 17 i de två värsta rummen. På två dygn bör den väl hinna kompensera för väderomslag?
Kolla filtren kan vara skit reagerar lite olika
försöker få in en bild hur det ser ut
Jag vet inte hur det ser ut på din 1245a, men ofta sitter VBfitret på värmebärarreturen nära värmepumpen.För att kolla filtret bör du kunna stänga före och efter filtret.Men om det är så att flödet minskat pga igensatt filter så skulle du först kunna pröva att öka farten på cirkulationspumpen. Får du bättre funktion på värmedistributionen då så kan det bero på att filtret bromsar flödet.