0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja det är ingen dans på rosor precis hehe. Det enda som följer en röd linje är väl priset. Samtliga ligger på 115-120 000:-Vad är ett kravspec för något? Är det förbrukning i detalj etc? Vad kan man då som privatperson göra ifall dom inte uppfyller mina krav?Tack för snabbt svar :)En kravspec = att du och installatören pratar om en VP , inga muntliga avtal , allt ska vara skriftligt , i den så ska det stå i klartext vad som ingår och inte ingår i montaget , ytterligare ska det framgå Vilken VP ,typ ,KW e.t.c framräkning av behov vem som gjort det , det är så att om den inte fungerar , samt inte ger rätt värme , så har du ett bra läge , det är installatörens sak ordna detta oavsett kostnad , det här är viktigt , kan återkomma om det behövs mer info
Jag har bara fått muntliga siffror på min uppskattde förbrukning efter installation av ny panna. Ska be dom skriva ner det i offerterna.I övrigt har dom flesta varit tydliga med vilka delar som ska installeras och vilka produkter som ska användas. Det står även vilket matrial som ska användas som grund för utedelen då det finns en buske som ska rivas ut. Tack för tipset.