0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
... förgifta planeten för 100 000-tals år framåt, vilket vi utan tvekan kommer att göra redan med den skit som hittills producerats av kärnkraften...
Det är nog inte vedeldaren som ligger illa till utan grannarna som bor i vindriktningen.
Det högaktiva avfall som producerats under 40 år i Sverige skulle rymmas i två normalstora villor.Hur det skulle kunna förgifta större landområden kunde vara en intressant uppgift för dig att pedagogiskt förklara. Men är man oförmögen att ta till sig ny information eller tänka om så är man.
Sen hur tycker du WHO räknar fel?
Tja, sätt avfallet i en resväska, bär det till Stockholm C och se till att det flyger i luften.Kopiera konceptet samtidigt i ett antal kraftverk runt om i världen.Då skall vi få se hur sårbara vi är.Det är ju detta som är den stora risken som jag ser det, bortsett då från de naturkatstrofer som VI VET kommer att orsaka fler olyckor.Helt otroligt att det inte hänt ännu, eller som tidigare nämnt här, att en känd grupp religiösa för för sig att trava in på ett kraftverk och helt enkelt spränga det i luften.Finns ju i princip inget som hindrar att det sker. Personligen är jag mer rädd för kärnkraften än för alla atomvapen som finns.
Och Vad kostar nya anläggningar, vet du vad Eons och Vattenfalls senaste offerter och kalkyler ligger på?Och det i södra England och i Finland, vilket elpris? med privilegie brev m.m.Mvh
Vi skiter i empatin och tittar bara krasst syniskt på det helaFrågan gällde: What was the economic cost? = X000.000.000.000 kr, tusentals miljarder kronor
Innan jag svarar dej Jehu behöver jag veta var de 13Twh tar vägen under 8000h/år, någon som vet?Mvh
Hade jag haft det så hade jag gått till kommunens miljöförvaltning och klagat direkt. Minimikravet vore att han uppgraderade sin kamin.
Tror du han bryr sig? Det finns en dom från Mark och Miljööverdomstolen som säger högst 4 timmar per tillfälle, 2 dagar i veckan även med en "uppgraderad" kamin.