0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej tack för alla svar.Det är kompressorn som orsakar resonansljudet i huset.Jag insåg att ljudet även finns vid avfrostningarna då fläkten står still, dock annan karaktär på ljudet.När jag jämför med min Panasonic så låter Panasonicen som en Caddilac V8 på tomgång och Daikin mer som en Volvo B20 vid 2500 rpm om ni förstår vad jag menar. Jag tror inte det är något fel på Daikin pumpen utan att jag har den på "fel" ställe i "fel" hus, men det var enda alternativet att placera utedelen där i avseende på yttre störningar och smältvatten till krypgrund.@Rickard Jag undrar om det är ok om jag filmar min utedel och lägger ut den på youtube och lägger in länken i denna tråd så de som sett Daikin "live" kan jämföra? (hittar ingen regel om länkning till youtube)Tack på förhand!vänligen Andreas
Det later på det du säger som om kompressorn kan ha blivit skadad/kommit snett I transport e.dyl.Maskinen har en 2 kammars swing och de går väldigt tyst och vibrationsfritt (inte så tyst som en scroll men inte långt ifrån)Bäst du ber din installatör komma forbid och titta på detta.MvhDaikin