Hej! Tre veckor sedan fick jag att timer lampan blinkade hela tiden. Lampan används för att visa fel. Vi testade själva. Om vi startade LVP-en då öppnade det och allt verkade bra. Då startade utedelen o fick vi kortslutning. Så utedelen ger kortslutning. Vi kollade utedelen och då upptäckte vi att två sladdar inte var anslutit (ser bilder 1 är från LVP som ger problem, 2 är från vårt hus som har samma LVP). Men om vi avslutade de var det ingen skillnad. Så jag ringde Electrolux Service i Örebro (kallas till och med Svensk Vitvaruteknik). Det kom någon och som jag skrev visste han inte vad var felet. Montören tänkte att det var eller kretskortet inne, eller kretskortet ute eller signalkabel mellan ute o inne. Senare ringde de att det inte var möjligt att få tag i kretskortet och att det inte gick att fixa maskinen. Jag mejlade de eftersom jag ville veta vad det var för sladdar som inte var anslutit. Montören verkar ha gömt den med besöket. De svarade: Den röda och vita sladden som "tekniker har gömt" har inte med felet att göra, Den går till en avfrostningsvärmare som inte var inkopplad.
Så nu tänker jag då maskinen i vintern ofta hade mycket is på sig. Kanske blev den aldrig avfrostat? Trots att Electrolux installerade den, bytte fläkt någon gång under tiden o gjorde en underhållsservice i fjol. Om de sladdarna ska vara anslutit då borde de har upptäckt det? Men huvudproblem är förstås att det ger fel nu: kortslutning när utedelen kött igång.