0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Hej Jag har inte ändrat några andra värden än dom som vi ändrade tillsammans Dom där OBD bilgrejerna känner jag allt alls igen, Noterade en intressant grej på anläggningen då vp inte gick så stog det aktuell ampare på displayen 2 Ampere , så fort ecoair 109 så gick igång så höjdes den till 14 ampere i ca 5 min och sedan ner till 6 ampere tills den la av, är det relevant att den drar 14 ampere i 5 minuter och sedan 4 ampere tills den lägger av? Inget annat drogt igång samtidigt som detta vp körning och dom 2 ursprung ampere är säkert allt hushålls el, förstår jag rätt så ser man bara den höjst belastade fasen så dom 2 andra faser kanske också gick upp en hel del under vp körningen, Så frågan är hur mycket ska en ecoair 109 dra i ström? Och ifall det visar sig att min 109 drar mycket vad kan vara orsaken? För lite kylmedel,?Mvh kostas
mina 72Kwh var för hela huset igår vid en utetemp på 0 grader enligt vattenfall, jag försökte förstå ifall mina 14A (innan VP körning 2A ) under en VP körning så steg Amps till 14 ett par minuter och sjönk till 6 A resterande VP körning