0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Det kan bero på luft i slingan till VVB:n, för att värma varmvattnet pumpas värmebäraren genom en slinga i beredaren och avger där värme till varmvattnet.Är det luft i denna slinga så blir värmeöverföringen sämre vilket leder till att temperaturen i kondensorn blir högre för att uppnå tillräcklig varmvattentemp.Andra orsaker är t ex fel på nån tempgivare.
Vilken vv inställning har du ställer du vv så högt så inte vp klarar det med enbart kompressorn kommer larmet utan att nått är fel.
Min bötjar larma vid 53-54 grader på varmvattnet. Prova att sänka stopptempen på ditt varmvatten i lyxläget. Bra om man har 6 grader i skillnad mellan start och stop så går kompressorn mindre ofta på sommaren. ( behöver du ens lyxläget, dvs är vattnet kallt om du sänker)
Inställning lyx. Inget ändrat i installationsmenyn. Du menar i installatörsmenyn nu eller? Det kan stämma att det är runt de temperaturerna som du säger, det låter bekant. Ja, vi är 5 i familjen och på normalläget tar vattnet slut relativt snabbt. Frugan tyckte inte om när jag började schemalägga duschningarna. Om jag pluggar in ett USB-minne, loggas allt då? Kan man se vilka temperaturer det är när larmet kommer exempelvis? Jag har fortfarande garanti på grejerna (fram till sommaren) och behöver VVSarna kolla på det vore det kanske bra med lite kött på benen.