0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej på er.Nyligen installerat en daikin siesta C50 med R32 gas. Jag tycker inte den fungerar som väntat. Skriver lite kortfattat nedan vad jag reagerat på:Huset är ca 80kvm nere o 40 kvm uppe.Öppen planlösning nere, uppe sådär.Pumpen placerad i mitten av huset nere.- Den håller inte värmen i huset.- Är det 0 grader eller kallare orkar den inte hålla 20 grader i huset även vid max belastning.- när det drar sig ner mot -15 grader så ger det knappt någon värme alls, bara ljummet.- när det är ca -10-15 o lägre grader så kan endast fläkten köras på läge 2 (av 5). Far har en mitshubitshi pump som är ca 10 år gammal, den ger mer värme än vad min gör, den är dessutom mindre än vad min är och kan köras fullt på fläkt hastigheten. Har mätt temperatur skillnad mellan dem och hans blåser 5 grader varmare än vad min gör vid 0 grader ute när båda går på max, vet ej vid kallare men det lär antagligen bara bli större skillnad.Någon som varit med om liknande med sin daikin pump? Känns inte rätt alls. Polarpumpen som den köptes genom hävdade att det var rätt. Jag är inte nöjd.Emil z
hejsan har en daikin Ururu Sarara som jag också är väldigt missnöjd med har fått tömt och fyllt nytt r32 köldmedium förra vintern men nu är den typ samma igen riktigt dåligt tyvärr ska ju vara typ bästa pumpen
Sommar stugan/ huset är rätt så bra isolerat Håller tummarna den levererar som den ska