0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bra jobbat, joakar!Har du sparat 15-20000kWh på 1 år? -11gr här och pumpen avstängd sedan i em, nu blir det ved ett par dagar, och ungarna kan passa på och ta sig riktigt varma bad, hehe.Jag har inte kommit till skott med luftkanal och fläkt till övervåningen än, så jag måste ändå stötta med pannan.
Man blir förvånad när man läser att man har stängt av VP vid -11 och -17 grader. Jag är säker på att man får ut minst dubbelt så mycket energi som man ger VP ned till mellan -20 och -25 grader, så enda orsaken till att Ni stänger av Edra VP måste vara att det är något fel på dem, så mitt råd är att kontakta service eller installationsfirman som får komma och hjälpa er att åtgärda felen.
Jag skall öppna detta rör och sätta på en stos, samt via en kanalfläkt för 150 - 200 kbm luft/tim pumpa upp varmluften från gillestugan i källaren, via källarvinden och ned på lämpligt ställe i taket till hallen på 1:a planet via en takstos.
så enda orsaken till att Ni stänger av Edra VP måste vara att det är något fel på dem