0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är väldigt mycket vilt gissande nu...
Problemet verkar löst. Hade förra ägaren här, alla värden ok men blandningsventilen lever sitt eget liv och släpper igenom men inte fullt. Går knappt att känna skillnad på rören men efter lite trixande så verkar de fungera bättre nu. Tar hit en som byter den åt mig . Tack för er hjälp!
... och ett enkelt sätt att uppnå det är att ha tillräckligt hög temperatur i nedre tanken, så den också hjälper till att producera VV. De som har problem med VV med gamla EcoEl (som numera är lösta och borta med nya i350) har oftast valt att ha golvvärme och därmed lägsta tänkbara temp i nedre tanken. Nu vet vi ju fortfarande inte hur TS inställningar och system ser ut. De första bilderna gav inte mycket ledning. Och det var det jag skrev i min första post i tråden. Folk som inte har EcoEl+EcoAir gissar på allt möjligt, utan att ha några data som underlag.Det är bättre att avvakta och se om hon återkommer med mer info.
Man behöver inte äga en ecoel för att första hur den fungerar däremot är det svårt att veta vilka temperaturer den behöver hålla för att ge en viss vv mängd