0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Strypningarna sitter uppe vid "stammen" om dom finns. Dom ska göra så att en del av vattnet "tvingas" ner och in i elementet medan en största delen av flödet går rakt fram.INTE i det rör som går ner till elementet, utan i det som går rakt fram
Carl NDom där t-rören är vanliga aducerade rördelar och det finns inga strypningar eller avskärmningar i dom. Finns även svängda åt två håll kallas byx t-rör.
Ser ut som självcirkulationssystem och misstänker efter ni tappade systemet får du inte upp trycket nere i källaren så cirkulationen blir negativ.Testa ta bort termostaterna och öka på värmen för att se om du får igång cirkulationen när trycket ökar och har du tur räcker det och du kan sänka värmen.När du luftar i källaren kommer det vatten eller händer det ingenting?Kolla när du ökar på värmen om trycket ökar i expansionskärlet.PS:Dom borde ha satt dit avstängning på tur/retur vid pumpen när bergvärmen installerades så du kan stänga för att göra rent filtret.Lägg lite extra krut på element nr 1 och det verkar vara kallt men nr 2 fungerar.Ta en skruvmejsel och tryck på stiftet så ska det fjädra tillbaka men är det stumt har det fastnat.
I så fall kan det ju aldrig ha funkat?TS påstår att det funkade förut, men hur kan varmt vatten frivilligt ta vägen i ett klent avstick neråt?
Om jag fattar ritningen rätt sitter nr 2 på ett vårätt av stick, varmt vatten kan därmed ta den vägen.Dotterns rum, är det radiatorn som sitter mitt för Sauna (tror jag det står)?Prova att stänga radiatorn som sitter mitt för (har avsticken emellan) de som inte funkar och se om det kan hjälpa?