0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så fick vi då några minusgrader under morgontimmarna och då var det samma problem igen.T1 33,6T2 -4T6 70,5T8 34T9 28,5T11 -8,3start 32,8Stopp 37Börv 34,8 Tillskott var på under hela körningen, värmevatten i 490 ner på 37,6.Avfrostning vid 34 grader, då är förångaren frostad till 100% i övre delen (rejält påfruset) och till 50% i nedre delen.Nästa cykel var det samma siffror igen.För tillfället går den mest på tillskott när utetempen går under 0. Servicepersonalen och IVT-support finner ingen lösning på problemet så jag får ta kostnaden att köra som elpanna tills vidare. Något skit är det. Jag vill inte riva ner och byta nu under vintermånaderna. Dags att fundera på vad nytt som jag skall investera i. En billig frånluft eller luftvatten.
Går väl att köra kompressorn i 490 hela tiden så det inte blir en ren elpanna utan fungerar som vanlig traditionell FLVP? Kanske undersöka om det fortfarande går att få tag på någon Mitsubishi FLVP-booster som fanns för några år sedan? En 490 från 2003 borde ha ett antal år kvar på livslängden om det inte finns något speciellt fel med den.