Efter dryga månaden så har min CTC-Connect (internet) slutat att fungera
(den sitter på en Zenith i250, 3 månader gammal) Den verkar sedan tidigare öppna upp brandväggen med NAT-PMP och allt fungerade klanderfritt, inga ändringar alls gjord på brandväggen. Sedan utan förklaring slutade den fungera för 5 dagar sedan, "Something went wrong..". Jag ser att det hela tiden är traffic mellan min CTC och 217.197.57.210:9000, fram och tillbaka. Jag har dessutom gjort port-forward av port 9000 direkt till CTC burken, samma fel. Jag har försökt få kontakt med CTC för att höra om driftstörningar men som vanligt inget svar.
För att fungera i hemma miljö är dokumentationen under all kritik. Vill man ha bra säkerhet hemma så stänger man av UPnP och då fungerar den ju inte alls eftersom det är en extern server som måste få kontakt med Connect bakom en brandvägg. Ingen information om vilken portar etc som används.
Är det någon här som har erfarenhet av Connect? Kanske har samma problem och hittat en lösning?
mvh tord