Hej jag installera för ca. 2 veckor sen en luftvärmepump hemma hos mig och tala om för installatören vilken pump jag ville ha.
Personen som kom och skulle sätta upp den var en riktig klåpare som tappa vattenpass i golvet minst 5 ggr och skruvmejsel.. kunde inte heller sätta den på rätt plats i linje med en list.. så jag var tvungen att hjälpa till. och utomhusdelen ska vi inte tala om...
Iaf så hade jag lovat han att få sätta upp en till hos min mamma, men då sa jag till honom att han personligen fick sätta upp den och inte den klåpare han skickade till mig...
Installationen blev bra men jag kollade upp namnet nu på pumpen och hade pratat med han innan om att jag ville ha en NY pump och trodde han fatta att min morsa ska ha en nyare pump med INTE en nästan 8år? gammal modell som utgått överallt jag sökt.
Kan man reklamera att dom satt en SKIT pump hos min morsa? ville hellre att dom satt någon nyare som har bättre scop/cop.
Eller är pumpen bra iaf? Hör folk snacka om att tekniken går fram och man ska ta en nyare pump då vill man inte ha en 8år gammal modell .... Panasonic CS-E12GFEW/E12GFE
Så till frågan kan man kräva att dom byter till en nyare? Hon har inte betalat fakturan än så man kan väl pruta, fast helst vill man ha en nyare...