Har en fujitsu luft-vattenpump som gått på nöddrift i 4.5v nu. Företaget som installerade här uppe i Västerbotten verkar inte riktigt ha koll på sina varor, samt även väldigt långa väntetider. Den slutade plötsligt gå och kan gå uppemot 3-4h vid omstart. Efter mycket påtryckningar har företaget gjort 2 försök att laga den. Först tömde de gasen och konstaterade att det var 2kg i stället för 2.5. Det åtgärdades. Sedan har de bytt moderkortet i utedelen, men även där utan resultat. 1v sen de var sist nu. Deras teorier i dagsläget är 2. Den ena att det är något glapp i elen eftersom inte heller elpatronen värmer upp som den ska. Den är på 9kw. Anläggningen ska värma 2 hus med kullvert emellan. Ena 135kvm med källare andra 120kvm. Deras teori 2 är att det är kretskortet innan kompressorn.felkoden heter 370 och säger termodynamisk källa. Utomhusenhetens avslutningsfest i startfasen.
På innedelen blinkar den 5 röda och 9 gröna: detektion av kompressorpostionsfel/uppstarten kompressor. På utedelen 13 blink: strömutlösning. På utedelen blinkar den först röd och grön gemensamt 2 gånger sedan röd 13. Räknar man det som 15 är felet kompressorns uppstart precis som på innedelen. Verkar mer logiskt. Är det någon som varit med om något liknande eller har något råd/tips kring detta. Vet efter kontakt med konsumentverket att jag rent av kan reklamera varan efter deras tredje misslyckade försök, samt att jag har rätt till ersättning för merkostnader under tiden varan varit trasig. Jag har haft den i 2 år i februari och det är 5 års garanti.
Tacksam för svar.
//David