0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Har du sånt där transparent nivåkärl så att man kan se nivån på köldbäraren? Vad visar KB-fram och -retur när kompressorn har gått en stund? Filtret borde sitta i eller vid påfyllningskopplet nånstans på KB-ledningen utanför pumpen. Antingen i en frigolitlåda, eller inlindad i rörisolering.
Vad har du för temperaturer på KB? Om det är vätska i kärlet och det inte skvalar nånstans så är det förmodligen inte luft.
Det ser konstigt ut. Är du säker på att det var när kompressorn gick? Det är iofs inte ovanligt att givarna visar fel.. . Testa att köra kb-cirkpumpen manuellt några minuter när kompressorn inte går och läs av värdena.
Jag undrar om avluftning respektive rengöring av smutsfiltret är något som jag skall/bör ge mig på? I så fall hur går man tillväga och vart sitter detta på pumpen? Är detta något man bör ge sig på som lekman?
Har du vanlig plast bytta som exp kärl brukar mindre luft vandra dit själv. Filtret brukar sitta i en frigolit låda man stänger 2 kranar och öppnar en mutter på ovansidan sen får du fram filtret som är enkelt att rensa. Om du kör usb loggning på din vp så bör man kunna se vad som händer när larmet uppkommer och i så fall kör loggning med tex 5 sekunders intervall. Man kan ställa in så kb cp går kontinuerligt i 10 dagar man brukar göra så vid installationen men kanske läge att prova det för dig så ev luft försvinner.
Man ser att kb tampen ändras så en viss cirk bör ske men loggen blev så kort så svårt att få ut nått av den. Men prova sätt kb cirk på kontinuerlig och hastigheten på 100% då kan ev luftficka försvinna och prova starta om sen det gått nån timme så. Men rensa filtret först kan vara så enkelt.
Hur ställer man in "kb cirk på kontinuerlig" samt hastigheten till 100% (alltså vart i menyerna för jag kan inte hitta något sådant)?