0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kocken startade bara tråden för att skapa osämja och när han väl fick det började han backa när motståndet blev för högt, dock får han ju hjälp av moderatorn Måtte vara väldigt trög när han inte fattar att det är lastbilarna som ställer till problemen och inte bilisterna i övrigt, det kom så mycket snö att dom flesta med sommardäck lät bilen stå, det fanns säkerligen några puckon som fastnade men det vållade iallafall inga större problem jämfört med lastbilarna. När man ändå inte förstår det efter 120 inlägg måtte man vara trög som sirap.En annan sak som stört mig sen första inlägget men som jag inte nämnt, som guldmedlem ska man nog försöka främja sidan istället för att sänka den. Att kocken jobbat med artikelnummer hela livet och kan inte stava till ARTIKEL i en tråd som han startat för att retas, hjärnhalvorna och ögonen kan inte jobbar gemensamt eftersom han ännu inte uppmärksammat den klantiga missen. Jag brukar aldrig bry mig om rättstavning för det är viktigare att skriva än att vara tyst, men som sagt, guldmedlem och enbart skapat tråden för att djävlas. För några timmar sen fick jag förklara för en bonde vad solköer är för något, då kommer han från Sveriges 6:e största tätort. Hade ni inte brytt er om rykten som Inavel, bönder, trögtänkta, bidragstagare samt att flickorna lämnar hålorna hade ni bara skrattat åt saken istället för radera, skulle vara intressant att veta varför ni reagerar så? Varför vi blir förbannade är för att ni inte fattar den största orsaken till stoppen i sthlm, utan påstår att alla i sthlm kan inte köra bil. Jag har inge problem med att ni tror att ni är bättre bilförare än stockholmarna ,men basera det iallafall på sann orsak.För att hjälpa er med argument mot Stockholm http://www.dn.se/sthlm/51-skal-att-hata-stockholm/Nu får ni skicka in era argument för att hata Norrland, eller törs ni inte för att ni är rädda att skada er självkänsla.
Vad hände i Stockholm när "Pistvakt" sändes på TV, blev det upplopp
Det får vi nog inte. Det blir ju bortmodererat. Du vet att det är ju mycket allvarligare att komma med en fördom om att Norrlänningar är fylltrattar som snusar och åker skoter än att anklaga stockholmare för att inte kunna köra bil eller antyda att de är homusexuella. (syftar på order fjolla eller benämningen fjollträsk)Men det är väl så gång på gång. Varje gång det står ngt om snöproblem i stockholm så är det någon som ska göra sig lustig här. Det är helt ok
Nu var det väl bara så att tråden startades med en länk till en artikel i aftonbladet.Kocken startade inte tråden genom att HAN påstod något, men det dröjde inte länge innan snacket var inne på "balle-nivå" med alla fördomar om norrlänningar som fick fritt flöde.Stockholmare ÄR sämre på att köra på vinterväglag än norrlänningar som fått träna på det mer.På samma sätt som en norrlänning är sämre på att köra i det intensiva trafikflödet i Stockholm när de är där på semester, det är vare sig fel att konstatera det ena eller det andra.Men varför det skall trigga "er" att idiotförklara alla utanför Stockholm övergår mitt förstånd.Då det av naturliga skäl är Stockholmare (eller folk från diverse länder med huvudsakligen öken) som kör bussar och lastbilar i och runt stockholm så innebär det tydligen allt som oftast "oöverstigliga problem" i trafiken.Det beror på dåliga (ovana) förare, dåliga däck, dålig beredskap och hög trafikintensitet.
Så det som var ett uppskattat humorinslag när Pistvakt gick på TV är kränkande om jag använder det?? Kan du förklara.
Tror jag inte! Gillade serien skarpt! Efter min frånvaro på 2 år trodde jag att känslorna hade lagt sig Vet att jag retade upp pleti o kleti med olika inlägg..... Iofs politiska men ändå.Kul o se att det finns kvar så många forumister från förr!Som både nästan Stockholmare dvs bor några mil utanför Tokholm men även halvtidsboende norr om Gävle om det nu räknas.... Kan väl summera det så här. Undviker o passera Sthlm dagtid året runt. Pga intensiteten i trafiken. Pga dålig infrastruktur. Dvs för lite vägar för denna mängd. Tänk er ett timglas . Lägg då på detta olyckor halka o plogbilar som inte kommer fram.Har för övrigt inga fördomar mot folk boendes norröver så länge de är trevliga. O det är Ni . Aldrig känt mig så varmt välkomnad som när jag började mitt "nya" liv norr om Gävle.Men! Att jämföra trafik kaoset i Tokholm o andra orter norröver är som att jämföra äpplen o päron. Låter inte sig göras på ett ärligt sätt!Bor 3 mil utanför Stockholm här funkade det fint trots att plogningen kom igång sent. Folk anpassar sig. Enda avåkningen en SL buss som jag såg till. Men o andra sidan liknande miljöer som jag har på mitt andra boende norröver. Dvs tror att normalt folk är likadana om de nu kommer ifrån Sjöbo eller Piteå . Vi kanske är lite mer stressade härnere bara!Mvh Tyke