0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är stor skillnad på vart mjölken är lastad börja med att lasta släpet och du blir kvar vid terminalen. Det är stor skillnad på framkomlighet på vanliga bilar också hade en Volvo 945 för många år sen frugan fastnade i backen hemma ett flertal gånger men jag hade inga problem att köra upp den vad beror det på ? tror inte jag är nån speciell chaufför och inte frugan heller men nått skiljer i alla fall. Vore väl grymt konstigt om inte folk som är vana vid att köra på vinter väglag vore bättre på det men det verkar ni inte förstå utan det är ju att isen är värre och snön halare i Stockholm.
Ja vi tvingas av djävla kottplockare att köra dubbfritt dem förbjuder biltrafik med dubb på vissa gator , ska jag byta däck efter vägen för hjälp ska dem ha när dem fryser vattnet läcker mm skulle mer en gärna åka med dubb ,,, men det blir sjuka böter men du smurfen ,, du får va hur van du vill,, har du x antal tusen bilar runt dig och ingen stans att göra av snön som fallit kommer inte du heller fram,, det finns inte plats för bilarna fysiskt !! det verkar va något som du inte förstår
Men att ni inte kan hålla med om att i Stockholm klarar ni inte av ett riktigt snöoväder, det måste ni väl i alla fall hålla med om.
Bilarna tar inte större plats för att det har snöat. Om man bygger väggar där snön måste fraktas bort då bör man använda utrustning för det. Här kör dom med snöslungor som lastar snö på lastbilar för vi har vissa vägar som är dumt byggda samt att inne i stan får det inte finnas snövallar.
Jaaaa där har du ju lösningen på problemen här.... Låt 800 pers springa runt på essingeleden med snöslungor och lasta snön på lastbilar....Men vänta nu.... Hur ska lastbilarna komma fram i all trafik så man kan lasta snö på dem?
Sven Rönnqvist kommer ursprungligen från Skellefteå och jobbade på Sveriges radio P4 Västerbotten tillsammans med sin fru, som 2002 skrev låten Snow aid Stockholm.– Det är kul att reta stockholmarna. Jag sjöng på en av verserna och hela stationen var med och körade. Den fick jättespridning redan då, och citerades till och med av nyhetsbyrån AP på engelska. Nu gick det ännu snabbare, med Facebook.Men för sju år sedan flyttade familjen Rönnqvist till Stockholm.– Nu har jag insett vidden av problemet här. I Skellefteå plogar man de två gatorna som finns och sedan är det klart. Det blir aldrig kaos där. Jag tittar ut på min gata här och det är helt oplogat. Jag skrattar inte lika mycket nu.
Vi kan köra på halt väglag i södra Sverige kan jag upplysa.Visst idiotier med dubbfria skitdäck ger oss ett handikapp, men värst är trots allt alla övergångar mellan + o - grader, det slipper ni mycket av över Indalsälven. Här nere ser alla det som en krydda som ger lite daglig ögonträning, är vägen isblank, eller bara våt?Till på köpet så har ju de parasitiska större kommunerna börjat använda snösvängen som budgetdragspel och kallt börjat räkna med ytterligare en tövinter. Sånt går inte hem i en Norrlandskommun men här så fogar vi oss och det funkar hyffsat ändå, vi kan ju köra i vinterväglag, tills det kommer 30-40 cm på en natt.Då stannar allt. Inte ens förarna till de få plogbilar som står uppställda centralt kommer fram till dem och kan börja röja om de inte bor på gångavstånd.