0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tummen upp för denna uppdatering, min anläggning (F1155 12kW) börjar nu bete sig ungefär som man kan förvänta sig. Minor bugfixes and improvements tror jag innefattar lite mer än så... Värmebärarpumpen styrs bättre, delta T är lite högre och hastigheten följer kompressorfrekvensen på ett logiskt sätt. Framledningstemperaturen hålls mycket mer stabil och kompressorns hastighet styrs nu så systemet inte längre självsvänger. Kanske en konsekvens av att värmebärarpumpen styrs bättre? Med den nya metoden att ladda varmvatten så går det att utnyttja hög effekt till laddningen, den ville inte över 45 Hz förut, nu kör den upp till 79 Hz och laddar varmvatten blixtsnabbt. Kan de nu bara få styrningen av köldbärarpumpen att fungera i nästa uppdatering tror jag nästan jag är nöjd. Nu går den pumpen på 75% oavsett kompressorhastighet (0% när kompressorn är av) vilket känns ganska onödigt, delta T på kalla sidan varierar då mellan 1,3 och 3,3 °C. Ja, den står i läget för automatisk drift även om man kan tro att jag ställt den i manuellt läge..// Magnus
Du kanske måste öka hastigheten på cp i vänteläge.
Vänteläge reglerar endast när kompressorn står när den går kan säkert cp gå ner lägre i hastighet men har för mig att man kan spärra hastigheten även där så den inte går ner för lågt i varv.
har nibe fortfarande spärrat 20-23hz bandet för alla?