0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Flytta tempgivaren så kommer den blåsa på mer
På vissa fläktradiatorer finns en spärr som gör att de inte kan blåsa innan temperaturen går över en viss gräns, typ runt 28 grader.Om framledningen är kallare än så kan luftdraget från radiatorn upplevas som "kallras" och det är alltså en komfortstyrning.De där radiatorerna är ju normalt gjorda för system med hög framledning, och då är det inget problem, men i värmepumpsvärmda system kan det bli ett problem.På min "kickspace" har jag den funktionen (vattnet måste bli typ 40 grader varmt innan fläkten startar), men jag har kommit runt det genom att köra den i sommarläge, för kyla, då bryr den sig inte om den där spärren på vattentempen.Nu kan jag inte hitta något om detta i några dokument från Jula, men testa ställ den i kylläge istället, då börjar den nog värma.Och kör fläkten manuellt på den hastighet du vill ha den.
Så den ska ha 30 graders returtemp för att funka? Då är det ju inte så konstigt om den inte vill värma ifall du har en låg framledningstemp.Borde väl funka att flytta givaren till inkommande rör då