Click Here!
Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Grannens 2020 har förmodad läcka i kondensor 24000kr i reparation kan det?!  (läst 1133 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad allroadrolle

• Kan värmepumpar
  • Antal inlägg: 132
  • Värmepump eller värmepumpar?
Grannens VP har för lite köldmedie och enligt kyltekniker är det fäörmodat isen som knäkt ett rör i kondensorn, de har fått offert på 24000kr :o är det verkligen rimligt?
VP är 8år gammal dockad mot en Wvm300.
Vilka av Nibes VP funkar mot Wvm 300?

Utloggad rocas

• Dignitär inom värmepump
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 2858
    • Marieberg Bo & Bygg
jag råkade ut för samma sak, men villaförsäkring täckte skadan
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 34 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning: 25000 kwh

Utloggad Smurfen.

• Har på nått sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Antal inlägg: 17695
Går det inte laga röret och fylla köldmedia på nytt bör inte kosta 24000 kr  Sc:,h
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad allroadrolle

• Kan värmepumpar
Min tanke med

Går det inte laga röret och fylla köldmedia på nytt bör inte kosta 24000 kr  Sc:,h

Utloggad cougar

• Guldmedlem
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • koppar är fint
Grannens VP har för lite köldmedie och enligt kyltekniker är det fäörmodat isen som knäkt ett rör i kondensorn, de har fått offert på 24000kr :o är det verkligen rimligt?
VP är 8år gammal dockad mot en Wvm300.
Vilka av Nibes VP funkar mot Wvm 300?
Är det verkligen isen som knäckt ett rör i kondensorn? Sc:,h har värmepumpen fryst?
Är det inte Förångaren som frusit sönder?

Har en värmeväxlare frysit sönder så kan vätska ha trängt in i köldmediekretsen och då måste den saneras med oljebyte och noggrann vacuumsugning, montering av sugfilter mm. mm
många besök och många timmar= dyr repkostnad
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

Utloggad rocas

• Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 2858
    • Marieberg Bo & Bygg
....just det Cougar.....hos mig var det förångaren som isen/snön frös sönder...
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 34 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning: 25000 kwh

Utloggad allroadrolle

• Kan värmepumpar
Sorry Förångaren är det här med 8)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

• Dot gäster: 159
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.