Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vad har du för köldbärarpump / cirkulationspump brine  (läst 1073 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DanielW

  • Mupp
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Halland
  • Antal inlägg: 97
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Gratis värme - Ja tack!
Hej alla! Länge sedan jag skrev något här :)

Jag tänkte höra vad ni kör med för cirkulationspump för brine, skriv även vad ni har för djup / längd och vad det är för källa ni kör med.

Anledningen till att jag undrar är för jag fÃ¥tt uppfattningen om att det är mÃ¥nga som inte kör cirkpumparna som är avsedda för minusgrader.  .,;-
Jag själv gör det inte och kom pÃ¥ nyss att jag bytte förra vintern till en UPS 15-60 CIL, som är avsedd för laddomat, tillfälligt.. Men det föll i glömska  ::) Den jag hade havererade.

Mvh Daniel
Sfinx Värmepump vatten-vatten 9 KW 3-fas

Utloggad Fredrik567

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Karlstad
  • Antal inlägg: 309
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Jag körde en grundfos Magna2 i cirka åtta år.
Den är inte heller för temp under 2°C.
Bytte den när jag bytte vp, gick hur fint som helst.
/ Fredrik
Viessmann Vitocal 300-G 10kW, Thermia WT-T300 beredare, eget styrsystem byggt på Siemens S7-1200 plc. Detta värmer en 1½-plansvilla från 1964 på 230 kvadrat inklusive ovanmarkspool på 17m³ (sommartid) och en badtunna (året om) i Karlstad. Energi tas från borrhål 2x 82m och luftkollektor (Utedel från Thermia Atria).

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!