0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kommer slå till på någon av VP nedan varför olika fabrikat? jo jag har en Ecoel V3 så ecokonverter behövs oavsett och flytande kondensering går att ordna på alla iaf.Vi har ett hus på 130kvm med en del nya konvektorer nya fönster framledning @-15 52gr lutning 3 tidigare krt en V2 105a och till nyligen en 111a som var för kraftig då vi inte byggde ut som vi tänkt, utöver det så har vi en 100l Vvb efter Ecoel.F2040-8 + SMO20 39664 kr inkl moms samt fraktfritt (SMO20 Beställningsvara) Inverter med ok effekt till enfas dockF2040-12 + SMO20 44413 kr inkl moms samt fraktfritt (SMO20 Beställningsvara) Inverter och effekt i massor enfas dockCTC Eco air 406 + CTC Converter 37469 kr inkl moms samt fraktfritt(CTC Converter Beställningsvara) Bra pris just nu är i minsta laget i effektCTC Eco air 408 + CTC Converter 43807 kr inkl moms samt fraktfritt(CTC Converter Beställningsvara) Bra pris ingen inverter men ok effektMecaterms ArcticQ 7,5 46995 kr inkl moms samt frakt Bugattin bland VP stark och stabil
Titta på denna också:https://www.polarpumpen.se/luft-vatten-varmepump/varumarken/daikin/daikin-altherma-monoblock-7-kwHar kanske prestanda som passar ?? Inverter med bred modulering, ner till 1,8 kW/D
Varför inverter om du ska köra den mot EcoEl? Jag skulle stoppa in en 408 och sen köra convertern så att dom kan prata med varandra. 408 levererar varmare vatten och jobbar till lägre utetemp jämfört med den 411 du hade innan. En fördel är att du vet hur systemet funkar från början.