0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejTvå frågor:Min cirkulationspump har börjat låta en del efter sommaren. Har tests art luftat systemet men verkar vara ok. Det är ett pulserande ljud som inte varit tidigare samt innan sommaren låg diff på fram/retur 7-8 grader som den skall medan nu ligger den på 11+. Kan det vara att cirkulationspumprn börjar ge sig? Om man skall byta antar jag det är bara att stänga vreden innan efter och sen koppla bort den. Finns det någon pump någon rekommenderar. Fråga 2: om man vill rengöra silen i systemet. Är det då bara att skruva av hylsan efter man stängt ventiler påBåda sidor?Se bilderMed vänlig hälsning, Pär
HejTack för snabb feedback. Har testat att lufta men då kom det vatten men kan ju vara någon ficka med så ger väl det ett försök till. Vilken grundfors modell är det som ersätter wilon?Ok då vet jag med silen. Behöver man göra systemet trycklöst?Med vänlig hälsning,Pär
Hej igenKollade effekten på grundfos. Ligger ju nästan på det dubbla i förhållande tillWilo vilket kommer ge några hundra extra kWh varje år. Birde väl finns effektivare pumpar än som ligger på 120W?Med vänlig hälsning,Pär
HejNu när jag skulle testa avlufta cirk.pumpen lite mer samt testa vrida med skruvmejsel så stängde jag ventilerna före efter för att slippa för mycket spill men nu när jag öppnade den igen så läcker det lite från ena ventilen. Några idéer på vad man kan göra?Kan nämna att ljudet i pumpen ändrades väldigt när jag höjde trycket lite. /Pär