0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan ju oxå vara 0.5 kw in och 2 kw ut,...Sen vet man ju inte om det är nominellt värde för din pump eller max effekt som redovisas.Det är kanske bara när den ger 2,5kw som scop är 4Dvs när du vill ut 3,5kw är scop 2Troligtvis redovisas bara de mest gynsamma värdena som inträffar en eller ett par ggr under pumpens livslängd.Försök att få tag i grafer och protokoll från tillverkaren / säljaren så blir det otroligt mycket tydligare.
Själv sugen på denna pump, som uppvärmning av garaget.Har du hunnit montera den? Gått bra? Måste monteras av fackman, är det en friskrivning? Det är väl färdiga slangpaket och stickpropp!?MVh
Saxat från http://www.qlima.com/assortment/cooling/split-unit-air-conditioners/sc3431/Har kollat runt och fick svaret att inga pumpar är fyllda med snabbkopplingar numera, misstänkte det var lögn så att man ska köpa en dyr installation, solkart val för garaget :-) får se hur kvalitén är nu då. Cooling capacity min (W) 1322 Cooling Capacity (nom.) (W) 3500 Cooling capacity max (W) 4467 Heating capacity min (W) 1910 Heating capacity (nom.) (W) 2500 Heating capacity max (W) 4877 Energy efficiency class cooling A++ Energy efficiency class heating (average season) A+ Suitable for spaces until min. (m³) 80 Suitable for spaces until max. (m³) 100 Dehumidifying capacity (L/24h) 60 PIM-Sound pressure level indoor unit (dB(A)) 26