0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om dessa så kallade seriösa handlare tvingas fiffla borde man väl snarare syna dom.Eller så får handlarna skaffa sig bättre inköpspriser eller sänka sina marginaler som i vissa fall är rena ockret. Se till att få riktiga kvitton med utlovad garanti från säljaren så törs man nog köpa maskin av dom flesta på blocket. mvhTS
Jag vet inte om det är mig Panasonic E9 syftar på men det är möjligt. Skattemyndigheten har rena guldgruvan på blocket när det gäller alla elektronikvaror och för min del är det bara bra då jag ser att lite konkurenter försvinner.Har ingenting emot värmepumpsdoktorns inlägg men jag tror att det är betydligt fler som när dom avfrostar sinafrysar är där och hjälper till med knivar och hackar sönder någon gasledning än att deras värmepumpar läcker.Nackdelen med att montera själv är som du säger att vissa försäkringsbolag inte betalar hela summan om det intefinns ett kylprotokoll. Jag personligen har aldrig hört talas om att en värmepump har orsakat någon brand men det är möjligt att dom gjort det eller om händige harry har varit och mixtrat själv i säkringskåpet.mvh"blocketgubben"TS
Hur vet du att den avbildade vakuumpumpen kostar 8000:- och den medföljande är sämre, har du provat dem båda?