Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Var köpa detta luftfilter?  (läst 1714 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ã…ttioettan

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Var köpa detta luftfilter?
« skrivet: 03 april 2016, 17:12:50 »
Försöker med ny tråd då jag inte fick svar på denna fråga i mitt tidigare inlägg där jag behövde hjälp att identifiera vilken värmepump vi har i nyköpta huset.

Luftfiltret (x2) är trasigt och jag hittar inte nytt någonstans (förutom en nätbutik i Nya Zealand men det känns väl overkill att behöva beställa därifrån). Någon som vet? Beteckningen är <pp>202-2 och artikelnumret ska vara E02 410 100.

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9620
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Var köpa detta luftfilter?
« Svar #1 skrivet: 03 april 2016, 17:21:04 »
Ta yttermåtten bredd x höjd på filtret så kanske någon kan hitta liknande modell i rätt storlek oavsett fabrikat.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2434
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Var köpa detta luftfilter?
« Svar #2 skrivet: 03 april 2016, 20:28:36 »
Om du inte har förmågan att mäta filtren och jämföra, kanske du kan i alla fall mäta de du har och lägga ut måtten här, så att vi övriga kan hjälpa till?
Vad får dig att tro att en ny tråd gör att filter dyker upp bara sådär?

Utloggad Ã…ttioettan

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Var köpa detta luftfilter?
« Svar #3 skrivet: 03 april 2016, 21:15:33 »
Om du inte har förmågan att mäta filtren och jämföra, kanske du kan i alla fall mäta de du har och lägga ut måtten här, så att vi övriga kan hjälpa till?
Vad får dig att tro att en ny tråd gör att filter dyker upp bara sådär?

Du missförstod mig, jag tänkte att eftersom jag bakat in denna frÃ¥ga i en trÃ¥d med annat ämne sÃ¥ kanske den missades av folk som besitter svaret  ^-^

Ska mäta så snart jag är tillbaka i nya huset där aggregatet står

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!