0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har en golvmodell från Toshiba. Vi tittade på olika sådana men tyckte att Toshiban absolut var snyggast.Den har en axialfläkt som gör att den är mycket tystare än väggmodellerna som har en typ av radialfläkt. Vi har 2 väggmodeller så vi har kunnat jämföra.Det går att rikta luften i olika lägen uppåt. Luft utsläpp även nedåt ur ett annat galler nedtill. Det går även att skifta mellan uppåt eller nedåt eller båda. Toshiba Daiseikai 8 finns också som golvmodell med något sämre data jfrt med väggmodellen. http://www.toshibavarmepumper.no/produkter/varmepumper-luft-luft/toshiba-daiseikai-8-gulvmodell/Jag skulle nog placera den till vänster om soffan men mer till vänster än skissen.
Kunde inte se hur mycket luft golvmodellen pumpar ut?Jag trodde radialfläktar var överlägsna axialfläktar i ljudnivå resp luftflöde?Vill man ha bra spridning ska man väl ha så bra flås som möjligt
Bra där 👍😉 priset känns lite i överkant kanske. Men det är premium produkter och förhoppningsvis premium finish på installation. Även minskningen av rot efter nyår märks då det inte gör så mycket på priset längre. Men jag är helt säker på att om du skulle välja Emuran så kommer du att bli nöjd och det kommer kännas värt det. Caldo X35 är även den en grym pump. Dock lite enklare i utförandet. Viktigaste egentligen är vilken leverantör och installatör du känner att du vill ska montera din pump. Det ska såklart kännas rätt och att service support finns när/om den behövs. Annars är inte garantier och lovord så mycket värt. Vilken placering rekommenderade Daikin killen?