Hej på er.
Jag tror jag snart har provat allt. Men jag kan inte få min F1145 att genomföra en periodisk höjning (legionella) utan att larma om att den inte lyckats på 5h (181)
Jag har uppdaterat till senaste mjukvaran, gjort "norsk reset" genom att bryta säkringarna. Jag har fabriksinställt allt, även från service menyn. Men likt för..... så lägger den inte på någon tillsatts för att nå 55 grader på varmvattnen. (Har Nibes vvtank bredvid F1145, fick inte plats med en 1245... )
Om jag sätter den i manuellt läge med tillsats och drar ner gradminuterna så startar den tillsatsen så fint för värme så den finns där.
Bifogar en bild på loggen, där den traskar upp till ca 52 grader under 5h för att sedan larma utan ett spår av tillsatts. (alla parametrar är vid loggningen fabriksåterställda, där av lite onödigt varmt inne...)
Pumpen är sedan 2010 och detta har kommit i vinter, innan dess så har jag inte sett röken av 181 larm. Har för visso ingen aning om den klara det utan tillsats tidigare.
Vad har ni för tips?
Legionellakörningar är väl kanske inte det viktigaste men med en lite grabb hemma och bulle i ugnen så blir man lite feg...