Har utfört en liknande lösning. Inte med lera på yttervägg. Men en lång vägg mitt i huset. Väggen bestod av två väggar där mellanrummet var fyllt med någon speciell sand. kommer inte ihåg vad det var men den hade en god ackumulerande egenskap. Jag drog en cu 35 ledning från en vedpanna upp till tak i pannrummet. in i väggen där jag lade horisontell ledning i väggens längdriktning, och tillbaka med ca 30cm mellanrum fortsatte hela vägen ner till golv, golv, genom väggen och in i pannan igen. Ett antal luftkanaler anslöts och drogs vidare till resp rum i övervåningen. Ny vägg utanpå som fylldes upp med sand. Funkade förvånansvärt bra. Allt funkade med självcirkulation. Bara att ladda in ved. Värmen i rummen reglerades med spjäll i resp rum. Vill minnas att han sa att det tog några dagar att ladda upp, men det stod sig ganska länge, beroende på utetemp naturligtvis. Det han inte fick riktig funktion på var att bottenvåningen blev lätt övertempererad. Han hade lite ideer, men jag vet inte hur det slutade. Tror gubben gick å dog så det blev väl aldrig riktigt klart tror jag.