0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tillsatsen blockeras automatiskt över en viss medelutetemperatur i Auto-läget.Meny 4.9.2 - autolägesinställningstopp av värmeInställningsområde : -20 – 40 °CFabriksinställning: 15stopp av tillsatsInställningsområde: -25 – 40 °CFabriksinställning: 5filtreringstidInställningsområde: 0 – 48 hFabriksinställning: 24 hNär driftläget är satt till "auto" väljer värmepumpen själv, beroende på medelutetemperatur, när start och stopp av tillsats samt värmeproduktion ska tillåtas. I denna meny väljer du dessa medelutetemperaturer. Du kan även ställa in under hur lång tid (filtreringstid)medeltemperaturen räknas. Väljer du 0 innebär det att aktuell utetemperatur används.
Om du går in i infomenyn och tar fram flik 27 och 28, vad står det på dom?Kan du ta en bild på dessa kanske?
Menade naturligtvis flik 12 och 13
Det är 12/13 på min.Hur har du anslutet pumpen till internet (dvs routrar och gateways/modem etc)?Kan du prova och koppla den direkt (med så lite grejor som möjligt imellan?)Du har ingen gateway, vilket är konstigt.Din dns ser också konstig ut, den brukar vara samma som gateway...
Ja det låter ju helt klart mysko.Har för mig att jag hade problem när jag kopplade via router gateway (Telia modem). Sen när jag satte den direkt i modemet gick det bra.Vet inte om den kan hjälpa (du kanske redan lusläst den):http://www.nibe.se/upload/NEW/Support/Kommunikation/Felsökningsguide%20NIBE%20Uplink%201504-2.pdfKankde starta om pumpen 😁
kontrollera då om det står nätverkssladd”ja”. Om inte kontrollera att nätverkskabeln sitter iundersidan av displayen. Vissa modeller följer detmed en nätverkskabel som hänger ut på baksidan,kontrollera då att det i den sitter en kabel tillmodemet/routern. Samt att nätverkskabeln somhänger bak på värmepumpen i sin tur sitter i självadisplayens nätverksuttag.
Har dålig erfarenhet av just nätverkssladdarna.Mitt var redan inkopplat och klart fram till nätverksskåpet 😊Minns inte exakt men det stod ju nått om IP 169.xxx osvOm inte sladden är i så borde du ju inte få en IP adress överhuvudtaget.Men det kanske är nått glapp alt att det är uttaget vid display är anslutet till nått kort men den är det kortet i sin tur inte anslutet...