0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag tycker det är rätt lustigt att det funkar så pass som det gör. Det är inte direkt nån optimal konstruktion att ha båda slangarna i samma hål.Att det kalla och varma vattnet möts i slangrana mycket nära varandra torde försämra funktionen en hel del!
Citat från: Bertil skrivet 17 januari 2006, 12:20:46jag tycker det är rätt lustigt att det funkar så pass som det gör. Det är inte direkt nån optimal konstruktion att ha båda slangarna i samma hål.Att det kalla och varma vattnet möts i slangrana mycket nära varandra torde försämra funktionen en hel del!Helst skulla man borra två gradade hål som möts nere i botten. Problemet är att koppla ihop kollektorslangarna i botten av borrorna /johan
Roligt att någon är intresserad av mina tokigheter. Själv så avläser jag temperaturerna nere i mitt borrhål ungefär 50 gånger per dag. Vad jag ska ha det till har jag ingen aning, men det är kul !! Har dåligt samvete över att jag inte har nån utetemp logga ännu. Men det kommer senare. Lägger ut en det senaste dygnets templogga bara för att visa. Har försökt att lägga ut alla dygn men det går inte för att det blir för stort och då får jag ett felmeddelande att det bara går att skicka in ,,,typ 200 kb. Jag vet tyvärr inte hur man ska minska på datamängden men är övertygad över att någon kan berätta det för mig.