0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På MMA regleras väl detta på ventilen där uppe?Man behöver en förinställningsnyckel och vrider på ventilen innanför termostaten.
MMA har olika koppel för 1 och 2 rörs systemhar ett 2 rörskoppel liggande och insex skruven är utskuvad max på denenda gången man skruvar på insexen för tvårörs är om man monterar kopplet ståendes eller liggandes men den möjligheten har inte du på dina koppel varför jag misstänker att du har ett 2 rörs på den radiatorn.Finns det några märkningar på det?FA är 2 rörs och FEA är 1 rörs
Jag blir inte klok på mina MMA enrörs returkoppel,,, kan någon tala om för mig vilket håll som öppnar resp stänger bypassen.Jag har en stor radiator som första på slingan vilken alltid är rejält varm och jag tänkte då skicka vidare vattnet genom att öppna bypassen som jag trodde man gjorde genom att vrida insexsen motsols men se icke då, skruven är redan 100% utskruvad vilket får mig att misstänka,,, ja vaddå??/C
Hej! Vet inte om jag missuppfattar men den stora radiatorn är varm och du vill fördela mer värme till dom andra så ska du väl strypa den varma radiatorn som det verkar ligga först på slingan.
Ja strypa radiatorn, dvs öppna i bottenkopplet så att mer vattnet tar den vägen vidare till nästa radd./C