Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Lampan blinkar pÃ¥ min CS-NE9GKE  (läst 1832 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kimpa39

  • Gäst
Kimpa39
Lampan blinkar på min CS-NE9GKE
« skrivet: 10 januari 2016, 07:10:39 »
Hej.
PÃ¥ morgonen när jag kommer ner sÃ¥ blinkar lampan pÃ¥ min pump om det är mer än -18 ute. Jag fÃ¥r fram felkod 97 när jag trycker pÃ¥ check knappen. Efter kanske 20-30 minuter sÃ¥ slÃ¥r den igÃ¥ng igen (efter jag har eldat i kaminen). Är det för kall innertemperatur för pumpen? När pumpen varit av hela natten är det mycket kallt pÃ¥ hela nedervÃ¥ningen 😀


Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Lampan blinkar på min CS-NE9GKE
« Svar #1 skrivet: 10 januari 2016, 08:39:11 »
Var det H97 eller F97?

Gissar att det var H97 då det är felkod på att utedelens fläktmotor som larmar, kolla så det inte är en massa is inuti utedelen.
Om fläktbladen slår emot något som tex is så blir det felkod H97.

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Kimpa39

  • Gäst
Kimpa39
SV: Lampan blinkar på min CS-NE9GKE
« Svar #2 skrivet: 10 januari 2016, 10:50:54 »
Såg inte om det stod H eller F utan bara 97. Ska kolla upp ute delen idag. Det som är skumt är att det bara är fel på morgonen.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Lampan blinkar på min CS-NE9GKE
« Svar #3 skrivet: 10 januari 2016, 12:40:20 »
Kolla felkoden en gång till.

Kolla in framifrån om du ser istappar vid fläkten, kolla så det inte är en massa is i bottentråget som fläkten kan slå i.

Det är kallare på nätterna så maskinen får jobba hårdare då och det kanske påverkar något gällande avfrostningen och kondensvattnet som bildas, svårt att veta utan att ha sett maskinen.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!