0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det beror ju helt på hur den är dimensionerad för just ditt hus. Den orkar helt enkelt inte mer. Du får aktivera tillskottet så blir det varmt tills i morgon.
Ska tilläggas att den inte har fungerat felfritt sen oktober
Det beror ju helt på hur den är dimensionerad för just ditt hus. Den orkar helt enkelt inte mer.
Jag har kört ganska problemfritt med ny mjukvara och nytt "tyst"-kit länge nu. Men nu när tempen har legat runt -12 sen igår så har utedelen lagt av två ggr. Inga aktiva larm. Vet inte hur man får igång utedelen igen utan att boota om hela, men så har jag gjort och då fungerar det fint igen. Räknar med att den kommer att lägga av inatt igen.Men ligger just nu på -13 ute, 58 i framledning och inget tillskott... 24 inställt i VP, men verkligt mellan 18-19 inne... Dock så kan jag ju inte säga att den är speciellt tyst även med nya kit:et. Vid höga varv som den ligger konstant på nu så hör man den i princip hela huset om det är relativt tyst inne.
Om radiatorerna är så klena att du behöver mer än 60 grader framledningstemp så spelar det ingen roll hur kraftig VP du har - I princip ingen klarar av att leverera dom temperaturerna.
Vi har ju samma radiatorer nu som förra vintern då vi körde kombipannan på el, förvisso en mildare.
Försök kolla så att du verkligen har bra flöde i alla radiatorer. Så du utnyttjar dom maximalt. Har du 60 på framledningen så ska du helst ha 48-50 på returen.
Den är nu ställd på en önskad framledning på 52c men det blir bara cirka 47c vilket resulterar i att vår stenkåk från -55 med radiatorer på 113m² blir 18c. Har för några timmar satt på önskad rumstemperatur/framledning 24/55c men det blir ju bara 47 ändå, såklart.
En orsak till att framlednings temperaturen blir för låg speciellt vid låga temperaturer är att parametern "rumspåverkan" är för lågt ställd.På min (tidiga) Air X levererades den med inställningen 0 men den bör stå på +3.Innan parametern ändrades var det omöjligt att komma upp i framledningens börvärde, blev betydligt bättre efter ändringen.Fungerade för mig, du kan ju alltid prova att öka parametern och så om det blir bättre!