0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
10 °C visar temperaturen och någon direkt kyla är det inte tal på om man ska tro på Klart.se heller Stämmer prognosen går jag mot den lägsta förbrukningen (totalt inkl ALLT) sen jag köpte huset hösten -09 Och det trots att jag under de månader jag inte har värmen på har ökat min HH-el.Iaf, vi måste väl ha fått ett år som slår värmerekord i detta land på väldigt lång tid eller Är det någon här inne som har koll på hur året 2015 ligger till värmemässigt?Vore ju intressant att se hur året 2015 egentligen varit statistiskt
Vad klimatnissarna inte berättar är att 1880 var ett kallt år
1880 var inget kallt år. Kommande år fram till ungefär 1920 var enligt diagrammet med några få undantag kallare. 1880 framstår jämfört med den efterföljande perioden som ett varmt år.
Otroligt nog publicerade DN en faktiskt korrekt redogörelse för var vi står idag.Men bara på webben, inte i papperstidningen. DN har haft ideologiska skygglappar för sanningen så länge jag kan minnas, och det är länge (sen 70-talet). Som GW Persson sa, behövde han bli förbannad behövde han bara läsa DN innan han strax utbrast "HUR KAN MAN VARA SÅ J-A DUM!" och sen hade han inspiration att skriva. http://blogg.dn.se/framstegsbloggen/2015/12/23/bra-jobbat-p3-men-det-ar-inte-uppvarmningen-det-ar-fattigdomen/Hörde också Johan Rockström på radion en stund nu på eftermiddagen, en klimatprofet men knappast en vetenskapsman.
I det här läget känns envetna ifrågasättanden av själva uppvärmningen och att det finns ett mänskligt delansvar olustiga och ovärdiga. Det behöver sägas. Men: När väl det är sagt måste vi börja föra en friare och sakligare diskussion om uppvärmningens konsekvenser.