0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Helt klart ska dom enbart strypa vid övertemp men om det av nån anledning som vp inte styr över blir övertemp i hela huset så gör det inget om alla utom 1 stryper flödet eftersom vp har arbetstank och stoppas flödet nästan helt i externa kretsen så påverkas inte vp negativt av det.
Låter smart med en extra rumsgivare att växla mellan. Det ska jag verkligen ta en funderare på! Det här med termostaterna verkar det råda delade meningar om är den uppfattningen jag har fått när jag försökt fatta, vissa påstår att termostaterna alltid ska stå i helt öppet läge när det finns värmepump. Ligger det någon sanning i detta, eller har jag totalt misstolkat kanske? Inte helt omöjligt. Är ju en hel del kunskap att ta in...Blir det ingen energibesparing att tala om så är ju alternativet att bara koppla ur rumsgivaren när man eldar och enbart elda för mysfaktor. Då slipper man ju frånkoppling av värmen.Extra intressant är ju förmodligen ändå när det blir riktigt kallt, då måste det ju löna sig att stötta med kamin, även om det bara avlastar entrevåningen.